
MERT AYDOGDU YAZILARI 19
TSK ICINDEKI DERIN YAPILANMA YECUC MECUC!
13.04.2008
Degerli okurlar, bu seferde sizlere bazi anilarimdan birkac parca anlatirken, bu yasadigim anilarimdan gorunen bazi ayrintilarin icine bakinca, nasil bambaska bir gercegin ortaya ciktigini, belirli bir kesimin zalimligi ve barbarligi nasil sahiplendiklerini goreceksiniz.
Yazima hemen bir animla konuya girerek basliyayim, birgun JITCI arkadasimla konusurken bana "Gel bize gidelim" dedi, bende iyi niyetimle tamam dedim, evlerine gittik, salona oturduk bu jitci ile diger jitci olan babasida (TSK'da) geldi. Birden salonda sert tonla konusma basladi, ilk once albay'in babamin S320 gibi arabaya cok binmek istedigi ama bir turlu binemedegi, bizlerin nasil bindigi, hep general olup o arabaya binmek istedigi gibi tuhaf konusma gecti, sanki bu sorularla hem beni test ediyor, hemde psikolojik baski yapiliyordu. Konusmanin daha sonraki kisminda artik sanki direkt olarak sorgulaniyordum. Yani siddet falan hicbirsey yok ama sert bakisla, sert sorularla, sorular sonrasi suratima bakarak cevap beklemelerle nerdeyse diyebilirimki sorgulandim. Simdi sizlere sorgulanma konularini yazacagim, simdi ne varki bunda diyebilirsiniz ama ayrintilar bence onemlidir, cunku isin ilginci burada, beni Kenan Evren'den sorguladilar. Ben hayatimda Kenan Evren'i gormedim hele o zaman Kenan Pasa'nin niye darbe yaptigi kime ne yarar ve zarar verdigini bile bilmiyordum. Kenan pasa'dan epey soru geldi, sence niye yapti, nasil oldu, o zaman olaylar nasildi, velhasil bende Kenan Pasa dusmani bir tavir sergileyerek ortami yumusattim. Kenan Pasa dusmani olarak gorunuyor olmam onlar icin bir arti idi, ama ben TSK'daki bu kesimin Kenan Pasa dusmanligi karsisinda inanirmisiniz sok oldum, yani bu kadar kin ve ofke beklemiyordum. Sorgulamada ikinci safhada albayin kilici geldi, bu askerdeyken artik ilk zamanlar mi tam bilmiyorum kilic verilirmis, ve bu kilic saklanirmis. Bana bu kilici verdiler, bir nevi TiT gibi orgute kayitti sanki sorgulanmam, bende olayi bilmedigimden kilici aldim baktim, keskinde degil fazla dedim, bu sefer bu kilic zaten gostermelik esas kilic iceride dedi. Hayrete dusmustum, esas kilic da neydi? Daha sonra iceride esas kilicim var, keskin cift uclu kilicim getirsin mi onu? dedi. Velhasil konusma ile ogrendimki o kilic zulfukarmis yine konusmalardan anladimki (sezinledim) TSK'da o mezhepten biri icin TSK'nin kilici ikinci degerde bir kilic imis, ama degerli gibi gosteriliyormus, gercek degerli olan sanki ozel orgut kilici olan bu zulfukar oldugunu anladim. Zulfukarin yaninda TSK'nin kilicinin ne kadar degersiz oldugunu gorunce icimdede bir burukluk yasadim....


TSK kilicindan ustun ZULFUKAR ve ondan damlayan TC bayrakli kan... Herseyi anlatiyor....
Konuya getirmeye calisacagim nokta baska, JIT'ci arkadasimla konusmalarimizda marasmiydi o katliamdan sorumlu tutuldum, bana onun intikami bak nasil alindi diye tarihteki JITEM in yaptigi baska katliami soyluyordu. Hatta bu kisiler o kadar Cengiz Han hayrani idiki inanamiyordum, Sanki Cengiz Han onlar icin Allah'ti. Ustelik bu JITciler disariya hicbirsey belli etmezken, internette gizlice Cengiz Han ile ilgili web sitelerini takip ediyor, Cengiz Han'a tapiyorlardu. Cengiz Han resmen bir Allah'ti. Bunlar TSK'da bir gurup idi ve cogunluguda kizilbas idi. Disariya bu ozellikleri gosterilmiyordu, belli edilmiyordu. Cengiz Han'in yolu en dogru yol idi. Ben acaba bunlar Cengiz Han Turk diye mi seviyorlar diye dusundum. Bu JItcilere ve diger Kizilbaslara Osmanlidan konusunca, Fatih'ten konusunca bir kufur yemedigim kaldi ki, kufredende oldu, bana degil tabikide Fatih'e ve diger Osmanli padisahlarina. Ustelik JItcilerin ve Kizillarin dinle arasida yoktu, yani Allah'a inananlari nasil katlederiz, iyi niyetle vatan milletle savasa gonderip terorle nasil yok ederiz, bunlar onlarin devamli kafalarindaki sabit fikirleri idi. Yahu bir turlu anlayamiyordum, Allah dusmanlari, Samanist Kizillar Turkculer bunlar nasil Osmanliya Turk gozule bile bakmazken, yada baska turk devleti ile daha az ilgilenirken, irancilik, rusyaciligi benimseyip ve illana Cengiz Han'ci idiler. Cengiz Han'i resmen kendilerine Tanri ilan etmedeki neden neydi ki? O kadarki (burayi iyi okuyun) JITci biri bana yuzyuze egitimde (egitim diyorum cunku artik onlarin icinde onlara yaklastigimdan psikolojik beyin yikama egitimi baslamisti) TSK NIN CENGIZ HAN'IN ORDUSU OLDUGUNU, ARTIK BUNU KAFAMA SOKMAM GEREKTIGINI, YA CENGIZ HAN IN ORDUSUNDANSIN YADA DIGERLERINDEN diyordu. Ve butun orgut boyleydi, disarida herkes normal kemalistci gorunuyor idi ama icerde herkes CENGIZ HANCI herkes CENGIZHANCI TARZINDA KEMALIST idi. Onlarin gozunde KEMAL ikinci CENGIZ HAN di ve yeni bir cengiz han gelicekti. Ben "Osmanli yikildi, TC yeni devlet olarak kuruldu, biz yeni devlet degilmiyiz, kaldiki devami isede Osmanli'nin devami degilmiyiz? TSK Cengiz hanin ordusu hic olurmu?" diye soyleyince, bakin bana beni yaniltmak icin asagidaki armayi gosterdiler...

Aman Allah'im! Dunya basima gecmisti! Osmanli ordusunun devami diye sevinirken, orgut devamli Osmanliyi kotuluyor asagiliyor, kizilbas jitci cengizhanci kemalislerden olusan bu orgutun icine yani devamli muslumanlari oldurmek icin olusturulmus bir orgutun TSK'nin derin TSKsi oldugunu soyluyordu. Ustelik bunlarda TSK kimlik karti vardi! Ben "hayir, TSK CENGIZHAN'in ordusu degil" diyince bana TSK nin resmi armasini gosterdiler. Ve bana M.O. 209'un kurulus tarihi oldugu, bunun icinde Cengiz Han'in ordusununda oldugu soyleniyordu. Ben Mete Han'in Buyuk Hun Impratorlugunun kurucusu oldugunu daha sonra internetten arama yaparak gordum. Kaldiki Cengiz Han'in barbarligi yaninda sifir olarak kalsada Hun'larda barbar bir kavim degilmiydi? Onlar bana hala biz Cengiz Han'in ordusuyuz diyorlardi. "Gormuyormusun, M.O.209?" diye bana soyleniyorlardi. Ben yine bir arkadasimdan bu tarz soylem duyunca acaba albayin adida cengiz onumu kastediyor acaba diyede masumca dusunuyordum. Ne olsada biz TSK olarak CENGIZ HANIN ordusuyduk ve amacimiz muslumanlari katletmekti, darbe ile veya diger yolla zamani gelince ortaya cikacaktik.... Bense tekrar tekrar armadaki kurulus tarihine bakiyordum, Mete Han olsun diger Hun devletleri olsun, diger Turk devletleri olsun, sadece TURK diye benimsemek bana mantikli gelmiyordu, sadece kandas olmak bence yeterli degildi, bu kisilerin nasil biri oldugu,fikirleri benim icin daha onemli idi, ama belli etmiyordum. Ben ozellikle Cengiz Han'i sahiplenemiyordum cunku Turk olmasi yeterli bir kavram degildi benim icin, Hepsi Turk devleti idi ama cogu barbar, insanlari oldurmus, pislik insanlar idi. Benim anlayisima gore tek devletim vardi oda TC idi ve oda Osmanli imparatorlugu'nun devami idi. Oda hosgoru devleti idi. Ben TSK'yi seviyordum ama Osmanli ordusunun devami diye seviyordum. Bu goruntu beni yaralamisti. Barbarlari ordunun sahiplenmesi aklimda acaba boyle rezil bir gecmisimiz olacagina sadece osmanliya sahip cikip onun devamiyiz mi desek diyordum ama tsk daki kizilbaslar jitciler osmanliyi dusman ozellikle ve neredeyse sadece cengiz han'i lider kabul ediyorlardi. Bana "100 yil once abdli yoktu" diyorlardi ama ben cengiz hana sahiplenecek boyle bir gecmisim olacagina acaba Amerikali olsam, boyle bir gecmise sahiplenmemden daha iyidir diye gecirdim. Neyse, bunlar nekadar cengizhan diye devam etsede, MO209 dan itibaren ozellikle cengiz han'a sahip ciksada bunun TSK yi Cengiz Hanin ordusu yapacaginda tam emin olmamistim. Daha sonra JITcilerden baska meteryallaer, yazilar brosurler gostermeye baslamisti...



Bunlar yeni bende yeni gordum, internette aradim ornek olsun diye koydum. Onlar devamli buna benzer afisler yapiyorlar idi, bunlara benzer afisler bana TSK dan geliyor denilerek TSK'nin Cengiz Han'in ordusu olduguna inandiriliyordu. Bu konuda ornek bir afisi TURKCU dergi BOZKURT'un Temmuz 2006 da yaptigi kapagi ustte veriyorum. O kapaktaki kisi MeteHan yani Buyuk Hun Devletinin kurucusu ile Kemal yanyana. Buyuk Hun devletinin kurulusu M.O. 209 yili idi ki buda TSK'nin kurulusu olarak gosteriliyordu. Esasen sorun Turk devletleride degildi, sorun Cengiz Han'in burada bu Turk devletleri icinde kabul edilmesiydi. Aman Allah'im icimdeki Mustafa Kemal sevgiside artik bitmisti, once TSK sevgisi'ni bitirdiler sonra Mustafa Kemal sevgisini. Ama ben kendimi yinede belli etmiyor, TSK KEMAL CENGIZHAN diyordum! Biz CENGIZHAN in ordusu idik, Iki liderimiz vardi KEMAL ve Cengiz Han, dusmanimizsa muslumanlar idi. Isin ilginci daha sonra arastirmamda Cengiz Han'in genelkurmayin hatta Turk Telekom'un kartlarinda bile TURK olarak gozukmuyor olmasi idi link. Ama TSK icindeki bu orgut Cengiz Han'ida bu Turk devletlerine dahil ediyor, ona Turk diyor, esas liderimiz oldugu empoze ediliyordu. Bu duruma Turkculerin ATAsi Nihal Atsiz'dan bakalim,
Hüseyin Nihal Atsız'dan;
Burada tafsilâta girişerek, bazı gençlerin
sorularını cevaplandırmak üzere, şimdiye kadar varılan ilmî sonuçların özetini
vereceğim:
1- Türklerle Moğollar iki kardeş millettir. Altay grubu denen akraba milletlerin
en mühim iki tanesidir. Türkçe ve Moğolca eskiden tek dil olup ancak Hunlar
çağında iki ayrı dil haline gelmiştir. "Hun - Türk münasebetleri" adlı tebliğ
ile bunu iddia ve ispat eden Türk, Moğol ve Çin dilleri bilgini Von Gabain
olmuştur. (İkinci Türk Tarih Kongresi, s. 895- 911, İstanbul, Kenan Matbaası).
2- Moğol kelimesini tarihe tanıtan Çengiz Han olmuştur. Kendisinden önce
Moğollar'a (yani Moğolca konuşan boy ve uruklara) ne dendiği kesinlikle belli
değildir. Sekizinci yüzyıla ait Orkun yazıtlarında görülen "Otuz Tatar" ve
"Dokuz Tatar" adlı birliklerin Moğol olduğu ileri sürülmüşse de bu, bir
faraziyeden ibaret kalmıştır: Çünkü bugün Moğolistan
denilen eski Gök Türk ülkesinin ancak onuncu yüzyıldan başlayarak
Moğollar'la dolduğu ortaya konduktan sonra Sekizinci
Yüzyılın Otuz Tatar ve Dokuz Tatarlar'ın da Türk olduğu kendiliğinden belli
olmuştur. Gök Türkler çağında adı geçen
"budun"lardan Moğol olduğu kesinlikle bilinen ancak Kıtaylar'dır ki daha sonraki
zamanlarda da tarihe Moğol olarak geçmişlerdir.
3- Fakat Çengiz'in "Moğol" topluluğu etnik değil, tıpkı "Osmanlı" tabiri gibi
siyasî bir isimdir ve aralarında Türkçe konuşan veya Türk olan boylar ve uruklar
da vardır.
4- Eserini On Birinci Yüzyılda yazan Kaşgarlı Mahmud,
Tatarlar'ı, ayrı lehçeleri olan bir Türk kavmi olarak göstermiştir.
5- On Üçüncü Yüzyılda Büyük Çengiz İmparatorluğunu gezen Marko Polo,
"Tatar" kelimesini Türkler'le Moğollar'ın ikisini birden
kapsayan bir deyim olarak kullanmıştır.
6- Türkler'in kendileri de "Tatar"ı Türkler'in bir parçası ve belki de Doğu
Türkçe'siyle konuşan Türkler olarak saymışlardır. Âşıkpaşaoğlu, tanınmış
tarihinde Süleymanşah'la birlikte Anadolu'ya gelen Türkleri "elli bin miktarı
göçer Türkmen ve Tatar evi" olarak kaydeder.
7- Osmanlı padişahlarından II. Murad zamanında, hicrî 843'te yazılıp tarafımdan
yayınlanan bir tarihî takvimde Çengiz, Ögedey, Güyük, Mengü, Hülegü, Abaka,
Keyhatu gibi Müslüman olmayan Çengizli kaanlar rahmetle anılmıştır. (Osmanlı
Tarihine ait Tarihî Takvimler, s. 92-94, İstanbul 1961, Küçük aydın Basımevi).
Yani On Beşinci Yüzyıl ortalarına kadar Türkiye'de aydınlar arasında bir Tatar
düşmanlığı, Müslüman olmayan Türk'e düşmanlık diye bir şey yoktu. Bu
müsamahakârlık Doğu Türkleri'ni veya Tatarlar'ı yabancı saymaktan, Çengiz
Hanedanını millî bir hanedan saymaktan ileri geliyordu. Umumî bir müsamaha
olsaydı aynı hoşgörürlük Bizanslılara, Ermeniler ve Gürcülere, Batılılara karşı
da gösterilirdi.
8- Türkler'le Moğollar aynı kökten gelen iki kardeş millet olmakla beraber
Çengiz Han, Moğol değil, Türk'tü. Çengiz'in
Türklüğü tarihî geleneklerin dışında tarafsız çağdaş Çinlilerin tanıklığı ile de
sabittir. Profesör Zeki Velidi Togan, 1941'de yayınladığı "Moğollar, Çengiz ve
Türklük" adlı küçük eserinde, (s. 18) ve 1946'da yayınladığı "Umumî Türk
Tarihine Giriş" adlı büyük ve değerli eserinde (s. 66) Çengiz Kaan'ı 1221'de
ziyaret eden Çao-hong adlı bir Çin elçisinin verdiği bilgiyi nakletmiştir. Bu
elçi, Çengiz'in eski Şato Türklerinden indiğini gayet açık olarak belirtmiştir.
Şatolar ise, bilindiği üzere eski Gök Türkler'den inen büyük bir uruktur.
Çengiz'in tipi hakkındaki tarihî bilgiler de (uzun boy, kumral saç, beyaz ten,
yeşil göz) eski Gök Türk kağanlarınınkine uymaktadır. Çengiz'in aile adı olan
"Börçegin", "Börü Tegin'in Moğolca söylenişinden ibaret olduğu gibi "Çengiz"
kelimesi de "Tengiz" yani "Deniz" kelimesinin Moğolca söylenişinden başka bir
şey değildir. Türkçe'de "t" ile başlayan kelimelerin Moğolca'da "ç" ile
başladığını Altay dilleri uzmanları söylemektedir.
Çengiz'in ailesi hiç şüphesiz eski Türk devlet geleneğine uygun olarak çok eski
zamandan beri Moğollardan bir kısmı üzerinde (belki de Moğollaşmış Türkler
üzerinde) beğlik eden bir Eçine Hanedanı kolu idi. Bu hanedanda Türk
geleneklerinin devam etmekte olduğu Çengiz'in oğullarından Çağatay ve Ögedey'in
adlarından gözükmektedir. "Çağa" ve "Öge" bilindiği üzere, Türkçe kelimelerdir.
9- Aksak Temir Bek'in bir Barlas gibi olması ve Barlasların Moğol uruğu
sayılmasında Temir'in Türklüğüne engel değildir. Temir'in ailesi de Çengiz
ailesinin bir kolu olup Barlas uruğu üzerinde beğlik etmiştir. Ruslar tarafından
Temir'in mezarını açmak suretiyle yapılan incelemeler onun da uzun boylu ve
beyaz tenli olduğunu ortaya koymuştur ki eski Arap ve Fars edebiyatlarındaki
Türk tavsifine tamamen uygundur. Üstelik Temir'in anadili de Türkçe'dir.
10- Ne Çengiz ne Temir Bek, Aryanî tipinde değildi. Klâsik Türk tipi bazı
sahtekârların iddia ettiği gibi Hind Avrupa tipi olmayıp Çinlilerle Aryanîler
arasında orta bir tiptir. Mezarlardan çıkan kafatasları, eski heykeller, eski
duvar resimleri ve tarihî tavsifler bunu gösterdiği gibi Arap ve Fars
şiirlerinde de çekik gözlü Türk güzellerinin övülmesine dair birçok örnek
vardır. Milâdî 1114'te, yani daha Çengiz'in ve Moğollar'ın ortaya çıkmasından ne
kadar önce ölmüş olan Zemahşerî'nin bir Türk güzeli hakkında yazdığı şu şiirlere
bakın:
"O ne kutlu bir gündü ki Yâfes kızlarından güzel ve cilveli bir kıza malik
olmuştum. O güzel gözleri her ne kadar dar ise de sihir kârlık bakımından
geniştir. Baktığı vakit gözlerinin karası görünürse de güldüğü zaman bu
siyahlığın hepsi kaybolur."
* * *
"Türk"' neslinden bir güzel kız beni kendi isteğimle ölüme doğru götürmektedir.
O kızın kendi fettan, gözleri de öldürücüdür. Zaten Türk'ün öldürücülüğü meşhur
değil midir? Bu kızın kardeşinin kılıcı ne kadar kesici ve öldürücü ise de bu
hususta onun gözü erkek kardeşinin kılıcından daha kesicidir. Kardeşi, aldığı
esirleri azad ederse de bunun esirleri azad kabul etmez. Kardeşi bazı insanların
kanını dökerse de bu herkesin kanını dökmektedir. Kardeşinin elinde kâfirler
feryad etmektedir. Bu ise Müslümanları inletmektedir. Ben onun hicranı ile
ağladıkça o benim karşımda güler ve güldüğü vakit büsbütün darlaşan gözleri
kalbimi yaralar."
* * *
"Su'dâ (1) ya şöyle söyle: Bizim sana ihtiyacımız yoktur ve biz iri siyah
gözlüleri istemeyiz. Dar gözler ve dar gözlüler bizim düşüncemizi ve hayalimizi
doldurmuşlardır. Onlar baktıkları vakit yalnız gözlerinin siyahlıkları görünür.
Fakat gülecek olurlarsa o siyahlık da görünmez olur. Türk yüzü-ki Tanrı onları
kem gözden esirgesin-gökteki ay gibidir" (Atsız Mecmua, Sayı: 15, 15 Temmuz
1932, Sayfa: 66-67.)
11- Oğuzlar'ın da vaktiyle tam klâsik Türk tipinde olduklarının en büyük delili
daha Selçuklu devleti kurulmadan önce ölmüş bulunan Mes'ûdî'nin kaydıdır.
Mes'ûdî "Oğuzlar çekik gözlüdür. Fakat onlardan daha çekik
gözlü olanlar da vardır." demektedir. Genellikle Oğuzlar'ın torunları
olan bugünkü Türkiye Türkleri'nin arasında da bu tipin tam veyâ biraz değişik
örnekleri çok sayıda göze çarpmaktadır.
12- Aksak Temir'in Türkiye Türkleri ile çarpışmasını bir millî dâvâ haline
getirmeye çalışmak millî bir ihanetten başka bir şey değildir. Aksak Temir'in
Yıldırım Bayazıda karşı savaşan ordusunda pek çok Doğu Anadolulu Türkmen vardı.
Bu savaş gerçekte Osmanlı-Karaman, Osmanlı - Akkoyunlu, Osmanlı - Safevî
vuruşmaları gibi bir iç savaştır. Osmanlı - Karaman ve Osmanlı - Safevî
savaşlarında gösterilen sertlik Osmanlı - Çağatay savaşındakini bastıracak
niteliktedir. Bu çarpışmalar Türk tarihinin oluşundaki bir kader sonucudur. Türk
tarihi pek çok iç çârpışmalarla doludur. Nitekim Osmanlı tarihinde de prensler
arasındaki kıyıcı savaşlar büyük bir bölüm teşkil eder.
13- Son zamanlarda Kül Tegin anıtının bulunduğu yerde keşfedilip Kül Tegin'e ait
olduğu iddia edilen heykelin tipi arkaik Orta Asya tipidir. Herhalde Kül
Tegin'in veya Gök Türkler'in de "Moğol" olduğu iddia edilemez.
14- Selçukluların İranlı saray şairlerinden "Dih Hudây Ebu'l-Ma-âlîyi'r Râzi"
Selçuk sultanının sarayındaki Türk kölemenlerden bahsederken şöyle demektedir:
"Hepsi Kırgız ve Çin kökünden olan servi boylular, hepsi Yağma ve Tatar
tohumundan olan gül yüzlü güzeller. Aralarında gümüş çeneli Oğuz ve Kıpçak
güzelleri, mis yüzlü ve ay gibi Kay ve Kimekler de var. Tanrım, bu Türk
çocukları ne güzel şeyler ki onlara bakan insanın gözleri bahar gibi olur."
Buradaki Çin'den maksat uzakdoğu Türkleri ve belki de Moğollardır. Tatarlar'ın
Yağmalarla birlikte gül yüzlü güzeller olarak gösterilmesi onların su katılmamış
Türklüklerine en büyük delildir.
15- Bugün özellikle "Tatar" denilen Türkler Kazanlılarla Kırımlılardır.
Kazanlılar eski Bulgar Türklerinin, Kırımlılar da Kıpçakların torunlarıdır. Yani
bugün siyasî ve hatta coğrafi bir anlamı olan Tatar
kelimesini bir Moğol uruğu, yahut Türk'ten başka bir şey diye düşünmek
imkânsızdır.
Bu şartlar içinde Türk tarihinin iki büyük şahsiyeti olan
Çengiz Han ile Temir Bek'i Türk'ten gayrı ve hele Türk düşmanı olarak görmek,
göstermek ve düşünmek tarihi tahrif etmekten başka bir şey değildir.
Özellikle Tatar kelimesini Moğol veya gayrıtürk bir millet anlamında kullanmak
hiçbir şey bilmemek demektir.
Türkler, Türk tarihinin birinci sınıf insanlarından bazılarını tenkit etmek,
beğenmemek, sevmemek hakkına maliktirler. Fakat hanedanlar arasındaki rekabetler
dolayısıyla bunlardan birini tutarak onun hasmını millî düşman diye ilan
edemezler. Irk davalarında coğrafyanın hiçbir değeri yoktur.
Türkler'den bazılarını millî düşman diye göstermek hem tarihi değiştirmek, hem
de yarınki Türk birliğini baltalamak olur. Bu baltalama, tarihî düşmanlarımızın
ekmeğine yağ sürmektir.
(1) "Su'dâ", Zemahşerî'nin Arap sevgilisinin adıdır. Bu şiirleri o zaman Kelâm
Tarihi profesörü, sonra Diyanet İşleri Başkanı olan Şerefeddin Yaltkaya tercüme
etmişti.
Nihal ATSIZ
Ötüken, 23 Temmuz 1966, Sayı: 31 � 32
Evet gordunuz yazan bu kisi Turkculerin babasi Nihal Atsiz. Acik secik Cengiz Han'i sahipleniyor. Hatta TURKCU sitelere bakin Cengizhan icin TURAN'i kurdu diye bile yazilip ovuluyor. Biz sahiplenmiyoruz, Genelkurmay sahiplenmiyor ama TURKCULER ve yazdigim TiT gibi orgutler sahipleniyor ve onu gercek lider olarak goruyor. Daha oncede yine bu kizil TURKCU guruplarin sacma sapan ideoljileri sahiplenip soyadinin sonu OGLU ile bitenleri TURK kabul ettiklerini digerlerini kabul etmediklerini yazmis, boyle bir ideolojiyi yine NIHAL ATSIZ'in yazindan cikardiklarini internet sayesinde kesfetmistim. Yine ayni tur bir olay soz konusu. Hemen yukaridaki TSK 2216 yasinda afiside bu Cengiz Hanci Turkculerin etkisinde kalarak yapmis oldugu bir afis oldugu inancindayim. Afise bakin sanki Turkiye HUN Imparatorlugundayiz. Sanki Turkiye Mogol Imparatorlugundayiz. Benim TURK devletleri ile sorunum yok ama Cengiz Han'la var. Birazda sizlere neden Cengiz Han'i sahiplenmememiz gerektigini anlatayim, Mogol imparatoru Cengiz Hani kim sahiplenebilirki? Mogol'un diger adi Mongol idi ve bu kelime bile laf anlaman tas kafalilar icin soyleniyordu. Cengiz Han ile Kizilbaslarin Ali'si birlesince resmen TSK icinde gizli bir ALI CENGIZ oyunu ortaya cikmisti... Yahu Cengiz Han nasil sahiplenilebilirdi, Cengiz Han Turkse ben Turklugumden feraget ederim cunku Cengiz Han'in yaptigi bir hayir yok, Cengiz Han muslumanlari kilictan gecirmis, butun muslumanlari katletmis, uc yasindaki bebegi, kundaktaki bebegi katletmis birisi idi, sehirleri kadinlara atese vererek yok eden biri idi, kutuphaneleri atese veren biri idi, zalim barbar ozellikle musluman dusmani birisi idi. Turklugumden feragat ederim cunku bir musluman TURK, Cengiz Han'i sahiplenemez! Cunku Cengiz Han Kur'an da bahsedilen YE CUC ME CUC'un ordusu idi! Ve gun gelicek Cengiz Hanin ordusu tekrar ortaya cikacak muslumanlari oldurecek ve kiyamet kopacakti, Said-i Nursi Cengiz Hanin ordusunun Yecuc Mecuc'un ordusu diye acik acik soylemisti! Bense Kur'an daki YECUC MECUC denilen seytanin ordusu ile yani TSK'nin icindeki bu gurup ile beraberdim! Kizilci JITci, TSK'cilar Cengiz hanin ordusuyuz diye devamli soyluyorlardi. Zaten cogu Lenin, Mao, Ataturk, Cengiz Han'ci idiler. Sizlere Cengiz Han kimdirkonusunda bir yazidan bir bolum verecegim, bu yazinin tamaminida bu link ten okumanizi tavsiye ederim. Yecuc Mecuc neler yapicak ayrintili olarak yazilmistir.
13. yüzyılda çok büyük bir imparatorluk kuran Moğollar, dünya tarihinin en vahşi
ve barbar ordularından biri olarak bilinmektedirler. Moğol ve Tatarlardan oluşan
bu yağmacı ordunun başında, önce Cengiz Han ve ardından da oğlu Hülagu çok büyük
katliamlar gerçekleştirmiştir. Tarihi kaynaklarda bildirildiğine göre onlar,
önlerine çıkan herşeyi yağmalayan, talan eden, kadın-çocuk demeden herkesi
katleden bir topluluktu. Anadolu topraklarına ayak bastıklarında Sivas’ta,
Kayseri’de, Tokat’ta yüzbinlerce insanı katlettiler. İstila ettikleri
bölgelerdeki tüm camileri, kütüphaneleri, medreseleri yakıp yıktılar. Buhara,
Semerkand, Herat gibi yerlerdeki tüm sanat eserlerini yağmalayıp, ortadan
kaldırdılar. Tarihi kaynaklara göre bazı şehirlerde milyonlarca insanı, kedi ve
köpeklere varıncaya kadar bütün canlıları katlettiler.8 Mançu ırkı da aynı
Moğollar gibi barbar, savaşçı, göçebe bir ırktı ve birçok ülkeyi istila etmiş,
büyük katliamlar gerçekleştirmişti. Bediüzzaman, eserlerinde, Moğol ve Mançu
ırkının ahir zamanda ortaya çıkacak olan Yecüc ve Mecüc’ün ataları olduklarını
haber verir. Bediüzzaman’ın konuyla ilgili bir diğer sözü şu şekildedir:
Hatta rûy-i zemînin (yeryüzünün) en meşhur seddi ve kaç günlük uzak bir mesafe
tutan Sedd-i Çini (Çin Seddi) Kur'an lisaniyle Yecüc ve Mecücün ve tabîr-i
diğerle (başka bir ifadeyle) tarih lisanında Mançur ve Moğol denilen ve âlem-i
beşeriyeti (insanlığı) kaç defa zîr-ü zeber eden (altüst, darmadağın eden) ve
Himalaya Dağları'nın arkasından çıkan ve şarktan garbe (doğudan batıya) kadar
harab eden akvâm-ı vahşiye (vahşi kavim) ve garetkâr (yağmacı, çapulcu)
milletlerin...9
Bediüzzaman’ın bu sözlerine göre Yecüc ve Mecüc;
• Moğol, Mançu ırkındandır.
• Daha önce Avrupa ve Asya’yı ele geçirip, doğudan batıya kadar her yeri harap
ettikleri gibi ahir zamanda da dünyayı altüst edeceklerdir.
• Himalaya Dağları’nın arkasından çıkacaklardır.
• Saldırgan, yağmacı bir topluluktur.
• Hz. Zülkarneyn, mazlum halkları korumak için iki dağ arasına yaptığı sed ile
bu topluluğun saldırılarını durdurmuştur.
Yecuc Mecuc'u anlayabilmek icin lutfen su iki video'yu mutlaka izleyiniz http://www.youtube.com/watch?v=e3XCjHiylqQ ve http://www.youtube.com/watch?v=NIhZuit2pAI
Sevgili okurlar TSK'daki bu kesimin hem TURKCU KEMALCI hemde koyu CENGIZHAN'ciliklarini gorunce aklima bazi hadisler geldi... http://www.islamiyetgercekleri.org/turklermusluman.html den alinmistir.
"KITALUT-TURK" HADISLERINDEN... "Müslümanlar, Türklerle
kesin öldüreşecekler."
"KITALUT-TURK" ("TÜRKLERLE ÖLDÜRÜŞME") HADİSLERİNDEN.
"Sonunda Türkler kesilecekler...(Ebu DAvud,
Kitabu'l-Cihad/9, hadis no:4305.)
"KITALU'T-TURK" HADİSLERİNDEN. "Türklere karşı k'tal,
kesinlikle olacak."...
(Buhari, e's-Sahih, Kitabu'l-Cihad/96)
- Müslümanlar, Türklerle öldürüşmedikçe, kıyamet
kopmayacaktır. Yüzleri kalkan gibi, üst üste binmiş(kalın) derili olan bu
toplumla.... kıl giyerler."( Bkz. Müslim, e's-Sahih, Kitabu'l-Fiten/62-65, hadis
no:2912; Ebu Davud, Sünen, Kitabu'l-Melahim/9 Babun fi Kıtali't Türk, hadis no:
4303; Nesei, Sünen, Kitabu'l-Cihad/Babu Gazveti't-Türk...)
-"Siz (müslümanlar), küçük gözlü, basık burunlu, yüzleri kalkan gibi, derisi üst
üste binmiş olan toplumla öldürüşmedikçe kıyamet kopmayacaktır." (Buhari,
e's-SAhih, Kitabu'l-Cihad/96; Müslim, e's-Sahih, kitabu'l-Fiten/62 hadis no:
2912; Ebu DAvud, Sünen, hadis no: 4304; Tirmizi, h. no: 2251; İbn Mace, h. no:
4096-4099)
"Şu da kıyamet alametlerinden: Kıldan(keçe) ayakkabı giyen bir toplumla
vuruşup öldüreşeceksiniz. Geniş yüzlü, yüzleri kalkan gibi, üst üste derili
toplula vuruşmanız-öldürüşmeniz kıyamet alametlerindendir. Siz(müslümanlar),
küçük gözlü, kızıl yüzlü, basık burunlu, yüzleri kalkan gibi, derisi üst üste
binmiş olan Türklerle öldürüşmedikçe kıyamet kopmaz."( Bkz. Buhari, e's-Sahih,
kitabu'l-Cihad/95; Müslüm, e's-Sahih, Kitabu'l-Fiten/66, hadis no: 2912; İbn
Mace, h.no: 4097-4098).
- "Sizinle(siz müslümanlarla), küçük(çekik) gözlü toplum, Türkler savaşacaktır.
Siz onları, üç kez önünüze katıp süreceksiniz. Sonunda Arap Yarımadası'nda
karşılaşacaksınız. Birincide, onlardan kaçan kurtulur. İkincide kimi kurtulur,
kimi yok edilir. Üçüncüdeyse onların tümü kırılacaktır."(Ebu DAvud, sünen, hadis
no: 4305.)
- Dünyadaki dört şehir cehennem şehridir: İstanbul,
Antakya, Tabarriye ve Sana. Suyuti-Lealil Masnua 1/458
- Size ilişmedikçe siz de Türkler’e ilişmeyiniz. Çünkü
severlerse sizi soyarlar. Sevmezlerse sizi gebertirler. Suyuti-Lealil Masnua
1/440
- “Küçük gözlü, kırmızı yüzlü ve suratları kalın
deriden yapılmış kalkanlara benzer Türkler’e (Yecuc- Mecuc’e) karşı savaşlar
yap-madıkça hüküm günü gelmiş olmayacaktır.” Buhari-K.
Cihad 95,96; Müslim K. Fitan 63,64-66
Sevgili okurlar tum bunlari okuyunca moraliniz bozulabilir ama bunlari TSK icinde nasil bir orgut bulundugunu bilmeniz, ogrenmeniz gerekli, ben bunlari yaziyorum, bu yolun sonu sehadet mertebesi, yahu Yecuc Mecuc TSK icinde odaklanmissa ben nasil yazmayayim! Bir muslumanin gorevi buna karsi durmak degilmidir! Neyse, bunlar kisaca tsk icinde gun gelicek musluman katli yapacak olan ve bunun icin gun sayan bir kemalist TURKCU bir gurup var. Allahin yecuc mecuc ilan ettigi bu gurupla ben yasadim, boyle bir turklugu kabul etmedigimden dolayi amerika'ya yakinlastim. TSK konusunda benim zihnimde butun bu tarz kisiler ve orgutlerden olustugunu dusunurken, bu fikrimi degistiren bir olay ortaya cikti. Oda genelkurmay baskani idi. Kaldiki bu gurup genelkurmay baskanina hatta cogu genelkurmay baskanlarina hain ve dusman gozuyle bakiyordu. Icimden "Allah'im dedim bunlar genelkurmaya boyle kotu gozle baktigina gore en azindan demekki basimiz emin ellerde" dedim. Genelkurmaybaskani Cengiz Hanci olsaydi, Kizillarla bir olup darbe yapsaydi Musluman Turk'e dusman olsaydi, iste onlara boyle bir genelkurmay baskani lazimdi, boyle generaller lazimdi... Benim genelkurmay baskani hakkinda iyi dusunmeme neden olan seyde onun internet medyasinda cikmis olan bir fotografidir. Evet, o fotografta pasa bir tablo onunde, tabloda Osmanli askerleri kocaman halifelik bayragini acmislar. Bir baktim yanda Osmanli askerleri sehitler, kocaman halifelik bayragi ve yaninda genelkurmay baskani bende sizdenim der gibi fotografa poz veriyor. Iste bu beni rahatlatti. Genelkurmayin sitesini inceledigimde isi Kizilbaslari katleden Yavuz'un kilici orada saklandigini gordum, icim tekrar rahatladi... link


Yavuz Sultan Selim'in 96cm'lik kilici Askeri muzededir. Fatih ve Yavuz'un mankenleride askeri muzededir.

Cengiz Han link



KIZILLAR Cengizhan'i o kadar sevmistirki KIZIL TUG CENGIZHAN diye eski turk filmi bile vardir. link

Turkcu sitelerde ornek TurkDirlik sitesinde 1 Subat 2008'de olan ve bugune kadar devamli duran (simdi baktim yok) link sag ustte bulunanan Cengizhan bas kosede... Dikkat edin TURKCU sitede Kemal var, Samanist bir resim ve sitede devamli bas kosede bulunan CENGIZHAN. yeteri kadar anlatmiyormu? Yine turkcu sitede yazar Mustafa Cemil Kilic bakin Cengizhan'a nasil sahip cikiyor...
Türk tarihi Osmanlı Tarihinden ve Türk büyükleri Osmanlı padişahlarından ibaret değildir. Türk ulusçuları bütün Türk tarihine ve bu tarihin kahramanlarına sahip çıkmalıdır. Timur, Şah İsmail, Tomambay, Cengiz Han, Babür Şah gibi efsane kahramanlar Türk ulusçularının psikolojik güç kaynaklarındandır. Osmanlı hanedanının Türk milliyetçileri için önemi Timur’ dan, Şah İsmail’ den daha büyük değildir. Bütün Türk dünyasını kuşatan bir Türkçülük anlayışı için tüm Türk kahramanlarına sahip çıkılmalıdır. link
Yazar yine benim burada yazarak bahsettigim konuya geliyor ve serzenise basliyor, Turkcu sitedeki bu Turkcu yazar Kizilbaslikla Turkculugu birlestiriyor, Cengizhan'a sahipleniyor, bakin nediyor...
Türkiye’de Türk milliyetçiliği denince akla MHP ve Ülkcü Hareket gelmektedir. Ne var ki, MHP, Türk milliyetçiliğini islamize ederek özünden uzaklaştırmış, sünni müslüman olmayı neredeyse Türk olmanın bir koşulu gibi görmeye başlamıştır. Türk – İslam sentezi veya Türk – İslam Ülküsü adı verilen bir ideoloji üretilmiş ve Türk ulusçuluğu dincilikle aynı çizgiye çekilmiştir. Çok çarpık bir biçimde Türk ulusçuluğu zaman zaman Osmanlıcılık şekline sokulmuş, bir hanedanı savunmak Türklüğü savunmakla eş tutulmuştur. Büyük Türk hükümdarları olan Cengiz Han, Timur ve Şah İsmail gibi Türk tarihinin övünç kaynakları Türk kimliğinin dışında addedilmiştir. link
Turkcu baska bir sitede yazi yazan ziyaretciler aynen sunu soyluyor "Cengiz Hanin ordusunun yuzde sekseni Turktur.Soyle bir benzetme yapalim;Mogol ile Turk arasindaki fark;Viking ile Germen arasindaki fark kadardir.Pan-Germanistler nasil Vikinglerle gurur duyuyorlarsa biz Turkcu-Turancilar da Cengiz Hanin;Mogollariyla oyle gurur duyacagiz." link
Yine Ergenekon diye arastirirsaniz konu Cengiz Han'a cikacaktir "Ergenekon Destan'ı, Türkler'in yüzyıllarca çift sürerek, av avlayarak, maden işleyerek yaşayıp çoğaldıkları etrafı aşılmaz dağlarla çevrili kutsal toprakların öyküsüdür. Ergenekon Destanı'nın önemli bir çizgisi, Türkler'in demircilik geleneğidir. Maden işlemek, demirden ve en iyi çelikten silahlar yapmak, Eski Türkler'in doğal sanatı ve övüncüidi. Ergenekon Destanı'nda Türkler, demirden bir dağı eritmiş ve bunu yapan kahramanlarını da ölümsüzleştirmişlerdir. Ergenekon Destanı ilk kez, Cengiz Han'ın kurmuş olduğu Türk Moğol Devleti'nin tarihçisi Reşideddin tarafından saptanmıştır. Reşideddin, ''Câmi üt-Tevârih'' adlı eserinde Ergenekon Destanı ile ilgili geniş bilgiler vermektedir." link
Yine turkcu sitede Barak Badili aynen su cumleyi soyluyor "Kaldı ki, Ulu Cengiz Han Bilge Kağan’ın, İstemi Kağan’ın ve Kürşad’ın soyu olan aşina soyundan gelen bir Şato Türk’üdür. Moğol imparatorluğu olarak bilinen de Türk imparatorluğudur." link
Yine TURKCU site TURKDIRLIK bakin Mustafa Kemal'i nasil anlatiyor.... link
“ YA BAĞIMSIZLIK YA ÖLÜM “
diyerek ulusal kurtuluş savaşını başlatan kahraman ? O değil midir ?
Evet nasıl unutabiliriz ki onu ?
Gök Türk imparatorluğundan sonra tarihte 2. kez Türk adıyla devlet kurarak
Türklüğün adını yücelten o değil midir ?
Türk Ulusu'nun tarihini 600 yıllık, bin yıllık bir zamana hapseden anlayışı
yıkarak, biz İslam’dan önce de büyük bir ulustuk ve bizim tarihimiz beş bin
yıllık, yedi bin yıllık bir tarihtir, diye haykıran o değil midir ?
Bize Türk tarihinin büyük önderleri olan Oğuz Hanı, Mete Hanı, Alper Tunga’yı,
Bilge Kağan’ı, Timur’u, Attila’yı, Cengizhan’ı, Alparslan’ı, Şah İsmail’i, Dede
Korkut’u, Kaşgarlı Mahmut’u, Pir Sultan’ı, Hacı Bektaş – ı Veli’yi, Yunus
Emre’yi ve diğerlerini öğreten o değil midir ?
Evet O bizim baş öğretmenimizdir !
Kemal hakkindaki Said Nursi'nin gorusleri icin Yeni Mesaj'dan Muharrem Bayraktar sunlari yaziyor. Tamami icin link e bakabilirsiniz. Yalniz orada Deccal diye yazili, Said Nursi nin Kemal'e deccal dedigini ben hatirlamiyorum, yazar kendisi o sifati yakistirmis.
“Ölmüş gitmiş dünyadan ve hükümetten alakası kesilmiş bir adam hakkında otuz sene evvel bir Hadis–i Şerif’in ihbariyle Kur’an’a zararlı bir adam çıkacak demiştim.Sonra K.’in o adam olduğunu zaman gösterdi. (Emirdağ Lahikası I/278,Yirmiyedinci mektuptan Sabık Reis–i Cumhur’a ve üç makama gönderilen istida)

Yine ayni Turkcu siteden bir alinti... Tarihi bir bilgi olsun diye yaziyorum
bildiginiz gibi UzunHasan Akkoyunlu devletinin baskanidir, devamli diger
devletlerle birlik olarak osmanliyi fatih'e saldirmaya calisan, etraftaki illeri
yagmalayarak, tecavuz eden bir akkoyunlu devleti baskanidir. Fetih Uzun Hasan'a
su mektubu yollamistir. Bundan
önce annenin ricasıyla “pençe-i gazabımdan” kurtulmuştun. Biz de seni “semt-i
salâha” yönelmiş kabul ederek affetmiştik. Halbuki senin gibi imansız bir
Türkmen’in benim zamanı ma’delet-nişân-ı husrevânemde saltanat ve istiklâl
davasında bulunması haramdır. Hattâ bütün kudret ve şevketine bizim müsâade ve
müsamahamız sebep oldu. Buna rağmen bâde-i gurur ile mest ü medhûş olarak ve
inâyât-ı pâdişâhânem hukukunu unutarak adâletli idârem altında yaşayan Tokat’a
ve sonra da Karaman ülkelerine askerlerini göndererek ...ahâliye zulmettirdiğin
bir takım şiddetlere başvurduğun ve rezâletlere sebep olduğun malûmumuzdur.
O’nun için seni öldürmek ve memleketini tahrip etmek üzere bu yılın baharında
harekete karar verdik. Seni affetmek katiyen düşünülmemektedir. Sen vilayet
yıkmayı pâdişâhlık mı zannettin...Çekinmeden korkmadan topraklarımıza tecavüz
ettiğin için kılıcımız senin göğsünde kana bulanmalıdır. Er isen meydana gel.
Delikten deliğe girme, hazırlıklarını yap, haber verilmedi deme. Zîrâ ki vücûd-ı
habîsin arza-i telefdür ve bu bâbda özür bahane bertarafdur”
link yine bir bilgi vereyim ATO baskani Sinan Aygun Akkoyunludur. Azeriler
bir diger deyimlede soylenebilir Turkmenler Kizilbas'tir. Timur Imp. yikilinca
kurulan kizilbas devletlerden biride Sah Ismail'in Safevi devletidir. Timur
imparatorluguda Cengizhan'in torunu Cagatay'in debleti yikinca kurulmustur.
Timur 1402 Ankara savasi ile Yildirim Beyaziti yenmis, Beyazit'i hapis ederek
atli araba ile sehirde kafes icinde gezdirmis ve halkina kufrettirmis,
tukurtmustur. Tarihimiz
icinde dogru duzgun tek devlet vardir oda Osmanli Imparatorlugudur, ama osmanli
kizilbaslarin yenilgilerden dolayi kinleri yuzunden yanlis anlatilmaktadir.Tarih test
sinavi isterseniz :)
link Bir Kemo Turkcunun amaci baktiginiz yonun bati degil ortadogu
asya olmasini saglamaktir. Bu kisa bilgilerden sonra konumuza donelim,

Mogolistan'dan bir para, CengizHan'in resmi on yuzde, yine parlak alandaki isaretler CengizHancilarin kullandigi isaretlerdir... Ortadaki isareti gorurseniz tanirsini artik, usteki hilal yukari bakarsa gene mogol isaretidir. Bizde hilal TC bayragi gibi, Uc hilal gibi saga bakar. Birbaska Mogoldevleti olan Altinordu'da yukari bakan kizil hilal bulunur.

Ayni isaretleri bayraktada gorebilirsiniz.
Mogolistanda cogunlugunun dini (%96) Budizmdir, ikinci olarak az oranda samanist bulunmaktadir. Mogalistan'in baskenti ULAN BATUR'dur.TC tarafindan ozen gosterilen devletler olan, Ilhanlilar, Altinordu, Cagataylilar ve Kubilay Hanligi, Mogol devleti yikildiktan sonra kurulmustur. Butun bu devletler bir cok kitapta MOGOL olarak gecmektedir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hoelun |
|
Yesügei |
|
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
Temüjin |
|
Kasar |
|
Kaçiun |
|
Temüge |
|
Berktay |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Kulan |
|
Cengiz Han |
|
Börte |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
Gelejian |
|
Cüci |
|
Çağatay |
|
|
|
Ögeday |
|
|
|
|
|
Tuluy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Orda |
|
Batu |
|
Berke |
|
|
|
|
Güyük |
|
Küçü |
|
- |
|
Möngke |
|
Kubilay |
|
Hülagû |
|
Arik Böke | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||